HASTANELERDE ‘’HASTA TAŞIMA KARŞILAMA VE YÖNLENDİRME VE DANIŞMA GÖREVLİSİ’’ SERTİFİKA PROGRAMI

(EXPLORER DAN GİRENLER TARİHLERİ '' YIL - AY - GÜN '' ŞEKLİNDE ARALARA (- ) TiRE iŞARETi KOYULACAK ŞEKİLDE GİRMELİLERDİR) ÖRNEK: 1983 - 12 - 14

Eğitimlere göstermiş olduğunuz ilgiye teşekkür ederiz. Yeni program tarihleri belirlendiğinde ön kayıt açılacaktır.

Veysel Umut Ürgün

Hasta Taşıma, Karşılama Ve Yönlendirme ve Danışma Görevlisi: Hastane idaresinin koyduğu kurallar çerçevesinde, hastalara ve hastane sağlık personeline hasta başvurusundan taburcu olana kadar olan işlemlerde yardımcı olmak, hastaları, refakatçileri, hasta ziyaretçilerini karşılamak, doğru bilgilendirme ve yönlendirmelerini sağlamak, hizmet almalarına yardımcı olmak, gerektiğinde götürülmesi gereken yere taşımak ya da gitmesine yardımcı olmak, gerektiğinde hastaya tetkik, tedavi ve diğer işlemler sürecinde eşlik etmek gibi, işlerin yürütülmesini sağlayan görevlidir.

Teknolojinin ve hasta sayısının giderek artmasına bağlı olarak hastane ortamları gerek fiziksel gerekse fonksiyonel olarak kompleks yapılar halini almıştır.

Bu kompleks yapılar içerisinde, hasta tanı ve tedavi sürecinde gerçekleşen yatış, operasyon, laboratuar ve radyoloji hizmetleri birbirlerinden farklı alanlarda hizmet vermek zorunda kalmaktadır.

Burada gerçekleştirilecek işlemler özellikle ayakta duramayan hastaların ve hatta hasta yakınlarının (refakatçılarının) tek başlarına yapamayacakları prosedürleri içermektedir.

Zaten hasta olmayan bir vatandaş için bile karışık olabilecek bu mekanlarda bu süreçlerin mental ve fiziksel olarak hatsa bir vatandaşın yerine getirmesi olası değildir.

Özellikle ülkemizde son yıllarda artan hasta sayısının yaratmış olduğu kalabalıklar hastane içinde gerçekleşen bu süreçleri, hastane ortam ve koşulları ile süreçleri bilen birileri tarafından yerine getirilmesinin zorunluluğunu ortaya çıkarmıştır

Özellikle acil servislerde yaşanan yoğun hasta başvurusu ve bunların yarattığı psikososyal sorunlar karşısında, hastane ve sağlık ortamı ile ilgili bilgi sahibi, acil ve ajite hasta ve hasta yakınları karşısında nasıl konuşması ve davranması konusunda eğitim almış çalışanlara ihtiyaç vardır.

Bu nedenle daha önceleri özel hastanelerde başlayan hasta danışmanlığı, hasta hostesliği gibi görev kavramlarının, son 5 yılda ülkemizdeki kamu hastanelerinde önce acil servislerden başlayarak, poliklinikler, yataklı servisler ve hatta yoğun bakımlara hizmet sunan ‘’hasta taşıma, karşılama ve yönlendirme’’ hizmeti olarak hizmet vermeye başladığını görmekteyiz.

Halihazırda hemen hemen tüm illerdeki büyük hastanelerde her yıl ‘’hasta taşıma, karşılama ve yönlendirme’’ hizmet alım ihalelerine çıkılmakta ve bu hizmetler yürütülmektedir.

İhale koşulları incelediğinde yapılacak işler tariflenirken, hasta ile birebir çalışacak olan bu görevlilerin bu işleri yaparken nasıl bir eğitim alması gerektiği ile ilgili bir ibare bulunmamakta, genellikle hastanede çalışırken her hastane ya da şirketin vermeye çalıştığı bilgilendirme ve tanıtım ve kalite eğitimleri ile çalıştırılmaktadır.

Genellikle bu işe başlamadan önce herhangi bir sağlık bilgisi olmayan bu personellerin, yaptıkları iş sırasında hastalara zarar vermemesi için standart bir eğitimden geçirilmesi şart gözükmektedir.

Hasta Taşıma, Karşılama Ve Yönlendirme Görevlisi Nerelerde Çalışır:

  • Acil Servisler,
  • Poliklinikler,
  • Servis katları,
  • Hasta transport işlemleri,
  • Hastane idaresini uygun gördüğü alanlar,

SERTİFİKA PROGRAMININ AMAÇLARI

  1. Hastanelerde hali hazırda var olan ve ‘’Hasta Taşıma, Karşılama Ve Yönlendirme Görevlisi’’ olarak çalışan ve çalıştırılan görevlilerin standart ve bilimsel bir eğitim programından sertifika almasını sağlamak,
  2. Hastanelerde hali hazırda var olan ve ‘’Hasta Taşıma, Karşılama Ve Yönlendirme Görevlisi’’ olarak yapılan hizmetlerin sertifikalı görevliler tarafından yapılmasını sağlamak,
  3. Bundan sonra hizmet alımına çıkılacak bu görevde sertifikalı ‘’Hasta Taşıma, Karşılama Ve Yönlendirme Görevlisi’’ çalıştırılmasını sağlamak,
  4. Hasta ve hastane güvenliği ve kalitesini arttırmak için bu görevlilerin bilimsel olarak geliştirilmesi, eğitilmesi ve çalıştırılmasını sağlamak,HASTA TAŞIMA KARŞILAMA VE YÖNLENDİRME GÖREVLİSİ’’ SERTİFİKA PROGRAMI 3 tam günlük bir programdır.PROJEDE KULLANILACAK EĞİTİM YÖNTEMLERİTeorik anlatım, interaktif anlatım, şema, resim ve fotoğraflarla anlatım, maket üzerinde pratik uygulama ve uygulatma, eğitim öncesi ve sonrası değerlendirme soruları, eğitim kitabının hazırlanması
Tarih Başlama – Bitiş Saati Ders İçeriği
     

Birinci Gün

03.02.2017 09:00-09:10 Tanışma
03.02.2017 09:10-09:30 Ön değerlendirme-Ön test
03.02.2017 09:30-10:40 Triyaj ve danışman bilgisi tanımı, önemi ve amacı
03.02.2017 10:40-11:20 İlk yardım bilgisi
03.02.2017 11:20-11:30 Ara
03.02.2017 11:30-12:10 Temel Yaşam Desteği
03.02.2017 12:10-12:50 Hasta, hastalık, şikayet, semptom ve bulgu nedir değerlendirilmesi
03.02.2017 12:50-13:30 Öğle Arası
03.02.2017 13:30-14:10 Acil hasta ile iletişim
03.02.2017 14:10-14:50 Acil vital bulguları ölçme ve değerlendirme
03.02.2017 14:50-15:00 Ara
03.02.2017 15:00-15:40 Hasta ve hastane malzeme ve uygulama tanıtımı
03.02.2017 15:40-16:20 Hasta ve çalışan hakları
03.02.2017 16:20-17:00 Günün değerlendirmesi
                                                

ikinci Gün

04.02.2017 09:00-09:20 Dünün değerlendirmesi
04.02.2017 09:20-10:00 Panik ve Öfkeli hastalarla iletişim baş etme yöntemleri
04.02.2017 10:00-10:40 Hasta yakınlarıyla iletişim yöntemleri
04.02.2017 10:40-11:20 Ambulans malzemeleri tanıma ve kullanma eğitimi
04.02.2017 11:20-11:30 Ara
04.02.2017 11:30-12:10 Hasta kaldırma ve taşıma teknikleri
04.02.2017 12:10-12:50 Travmalı ve engelli hastaya yaklaşım
04.02.2017 12:50-13:30 Öğle Yemeği
04.02.2017 13:30-14:10 Yoğun bakım hastası taşıma teknikleri
04.02.2017 14:10-14:50 Yaşlı hasta iletişim ve yönetim
04.02.2017 14:50-15:00 Ara
04.02.2017 15:00-15:40 Çocuk hasta iletişim ve yönetim
04.02.2017 15:40-16:20 Psikiatrik hasta iletişim ve yönetim
04.02.2017 16:20-17:00 Günün değerlendirmesi
   
   
     

Üçüncü gün

05.02.2017 09:30-10:00 Dünün değerlendirmesi
05.02.2017 10:00-12:30 Senaryolar
05.02.2017 12:30-13:15 Öğle yemeği
05.02.2017 13:15-14:30 Senaryolar
05.02.2017 14:30-14:40 Ara
05.02.2017 14:40-15:30 Genel değerlendirme-Son test
05.02.2017 15:30-16:30 Kursun değerlendirilmesi
05.02.2017 16:30-17:00 Sertifika ve Kapanış

Eğitim Tarihleri

Eğitim başlangıcı: 10-11-12 Şubat 2017

Sabah: 09:00 – Akşam: 17-00

Toplam: 24 Saat

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ

Sağlık Bilimleri Fakültesi

Eğitim Ücreti

600 TL + %8  KDV = 648 TL

EĞİTMEN KADROSU

  • Prof. Dr. Doğaç Niyazi ÖZÜÇELİK
  • Doç. Dr. Reyhan SAYDAM

Verilecek Belge ve/veya Sertifikanın Adı:

Eğitim sonunda yapılacak olan sınavdan 70 ve üzeri puan alan katılımcılarımıza Başarı Sertifikası,70 puan altında kalan katılımcılarımıza ise Katılım Belgesi verilmektedir.

KİMLER KATILABİLİR ?

Hasta ve çalışanlarının haklarını koruma ve onlara saygı duymasını bilen, hastane koşullarında çalışmaya uygun, en az lise ve dengi okullar düzeyinde eğitimi almış, hastanelerde kadrolu veya hizmet alımı yöntemi ile halen aktif olarak bu görevi yürütmekte olan veya bu görevde çalışmak isteyen herkes ‘’Hasta Taşıma, Karşılama Ve Yönlendirme Görevlisi’’ sertifika eğitim programının hedef grubunu oluşturmaktadır.